Cisco Services


”Smart Net Total Care is a lifesaver”  http://cisco.lookbookhq.com/sntc-getting-started/Smartnet-is-Now-SNTC  
 
Reduce riscul de downtime si scade timpul de intrerupere a business-ului.
http://www.cisco.com/c/en/us/services/support/smart-net-total-care.html 
 
Serviciile de suport Cisco se pot atasa la urmatoarele categorii de produse Cisco :

  • hardware : switch, router, security, wifi, voice, server
  • software
 
Serviciile Cisco nu prelungesc garantia standard, ci inlocuiesc garantia standard oferita de Cisco.
 
 
GARANTIA CISCO :
 

  • Garantia standard a produselor Cisco este 90 zile.
  • Produsele Cisco Small Business au garantie 5 ani.
  • Switch-urile Catalyst au garantie Lifetime, mai exact 5 ani din momentul in care sunt declarate End of Life.
  • Prin garantie se ofera numai inlocuirea echipamentului defect in 10 zile.
 
Tool-ul in care poate fi verificata garantia echipamentelor Cisco, in functie de categoria lor :
 
https://connectthedots.cisco.com/connectdots/warrantyfinderRequest 
 
Valabilitatea serviciilor poate sa fie intre 1 an si 5 ani.
 
 
Serviciile de support Cisco sunt SMART : (SMART NET TOTAL CARE)
 

  • Rezolva problemele mai rapid - Identifica rapid problemele si simplifica procesele de gestionare a incidentelor pentru a reduce timpii morti de retea si de a imbunatati nivelul de servicii IT.
  • Reduce riscul - Accesul la experți tehnici Cisco combinate cu instrumente inteligente, proactive și capabilități minimizează riscurile pentru continuitatea afacerii.
  • Crește eficienta operationala – Management proactiv și procese automatizate inseamna mai putine cerinte de resurse de sprijin si costuri mai mici pentru gestionarea retelei
 
Ce ne ofera serviciile Cisco :
 

  1. acces la TAC (Technical Assistance Center) : suport tehnic 24h/365zile -  prin mail si telefon
http://www.cisco.com/c/en/us/support/web/tsd-cisco-worldwide-contacts.html 
 

  1. inlocuirea echipamentului defect, posibila in mai multe variante :
 
  • Next Business Day – in urmatoarea zi lucratoare de la confirmarea defectului
  • 4h – in 4 ore de la confirmarea defectului de catre cei de la TAC
  • 2h – in 2 ore de la confirmarea defectului de catre cei de la TAC
    
Cele 3 variante de mai sus, se poate face in 2 moduri :
 

  • Livrare echipamentului prin curier
  • Livrare echipament prin Inginer on site : un inginer Cisco, aduce echipamentul si il schimba pe cel defect.
 
  1. acces la update-uri si upgrade-uri pentru software, sistem de operare etc.
 
  1. acces full la www.cisco.com  si la beneficiile oferite : support tools; software downloads, inclusiv la Smart Net Total Care Portal : https://tools.cisco.com/smartservices
 
Disponibilitatea serviciului Cisco se verifica in functie de locatia end-user-ului, prin tool-ul Cisco : SAM (Service Availability Matrix) : https://samccx.cloudapps.cisco.com/apidc/sam/search.do
 
Achizitia servicilor de support va rezulta un nr.de contract.
 
Contractul trebuie asociat la CCO ID-ul (contul Cisco) al partenerului (reseller) sau al end-user-ului. Aceasta asociere trebuie facuta pentru a fi un contract valid cand se va deschide caz la TAC.
Cei de la TAC vor verifica nr.de contract.
Procedura de asociere a contractului la contul Cisco este aceasta.
 
Evidenta contractelor de servicii se poate gestiona cu ajutorul unui tool-ului : 
 
Smart Net Total Care Portal : tools.cisco.com/smartservices
 
Smart Net Total Care Portal oferta urmatoarele beneficii :
 

  • situatia contractelor de servicii
  • service level-urile existente in fiecare contract
  • perioada de valabilitate a fiecarui contract
  • alerte hardware: informatii despre echipamentele care au atins sau se apropiede sfarsitul duratei de functionare in retea.
  • alerte de software: informatii despre problemeleale versiunilor de software utilizate.
  • alerte de securitate: informatii despre vulnerabilitati de securitate
 
Smart Net Total Care Portal este raspunsul pentru toate aceste intrebari :
 

  • Cum imi pot gestiona inventarul hardware?
  • Cum am vizibilitate in reteau proprie ?
  • Sunt up-to-date cu software-ul de pe hardware ?
  • Ce produse am acoperite de servicii ?
  • Cand imi expira contractul de servicii ?
  • Cum pot urmari vulnerabilitatile : software, hardware si de securitate ale retelei ?
  • Produsele au devenit End of Sale?
  • etc…
 
Ca sa utilizam Portalul Smart Net Total Care este necesar sa avem toate informatiile privind echipamentele din retea.
 
Pentru ca informatiile sa ajunga in portal, avem 2 variante :
 

  • Manuala - utilizam un template in care trebuie sa trecem informatii precum : IP-ul, PN-ul, SN-ul, locatia, versiunea IOS-ul etc pentru toate echipamentele din retea (upload template)
  • Collector :  
    • Cisco – server cu un soft – implica costuri de achizitie
    • Masina virtuala – pus pe serverul clientului – free